Inleiding
Via dit formulier kunt u uw cliënt aanmelden voor Preventief Budgetbeheer binnen de Sociale Dienst Drechtsteden.

Voorwaarden
Voldoet uw cliënt aan de volgende voorwaarden dan komt hij/zij mogelijk in aanmerking voor Preventief Budgetbeheer:
• Uw cliënt heeft een begeleider
• Uw cliënt is minimaal 18 jaar
• Uw cliënt is woonachtig in de Drechtsteden
• Uw cliënt beschikt over niet problematische schulden

Let op: tijdens de looptijd van Preventief Budgetbeheer is het de bedoeling dat de cliënt begeleiding blijft ontvangen door de instantie genoemd in het formulier.

Zorg ervoor dat u ook bewijsstukken van uw cliënt, zoals bijvoorbeeld een kopie van de inkomsten, een kopie van de bankafschriften, een kopie van het huurcontract of hypotheeklasten en eventueel andere benodigde stukken/verklaringen digitaal bij de hand heeft.

Werkt het formulier niet?
Stuur dan een mail naar klantenservice@drechtsteden.nl. Wij proberen de storing zo snel mogelijk te verhelpen.

 

Heeft u vragen?
Bel dan naar onze klantenservice via 078  770 89 10. Dit kan op werkdagen tussen 08.30 en 12.00 uur en tussen 13.00 en 15.00 uur. Zorg dat u het klantnummer of het Burgerservicenummer (BSN) van uw klant(en) bij de hand heeft. U kunt uw vraag ook stellen via het vragenformulier. U krijgt uiterlijk de volgende werkdag een reactie.

 

Let op
• Maakt u 15 minuten geen gebruik van het aanvraagprogramma, dan wordt de verbinding met het programma verbroken.
• Wij kunnen uw aanmelding voor Preventief Budgetbeheer alleen afhandelen als u alle verplichte vragen (met *) heeft beantwoord.
 
Aanvraag afronden
U verstuurt uw aanmelding door aan het einde van het aanvraagproces op de verzendknop te klikken. Heeft u de aanvraag verstuurd? Dan kunt u uw ingevulde formulier direct downloaden en ontvangt u per mail een ontvangstbevestiging.