Inleiding
Met de Wmo-melding kunt u;
• een melding doen voor een nieuwe Wmo voorziening
• een wijziging doorgeven met betrekking tot uw bestaande Wmo voorziening
• uw Wmo voorziening bij de Sociale Dienst Drechtsteden beëindigen

Eén Wmo melding per keer.
Wilt u bijvoorbeeld een nieuwe melding doen en een wijziging doorgeven? Dan moet twee keer een Wmo formulier worden ingevuld. Eén keer voor de nieuwe melding en één keer voor de wijziging.

De Wmo-melding heeft betrekking op iemand anders
Heeft de Wmo melding betrekking op bijvoorbeeld uw kind of een familielid? Vermeld dan de gegevens van uw kind of de persoon waarvoor u de melding invult. Zoals het Burgerservicenummer, voorletter(s), achternaam en geboortedatum.

Heeft u een partner met een Wmo-voorziening maar u wilt een Wmo-voorziening voor u zelf aanvragen?  Vermeld dan uw gegevens en niet de gegevens van uw partner.

Drechthopperpas
Wilt u een Drechthopperpas aanvragen omdat u een beperking heeft  waardoor u niet met het openbaar vervoer kan reizen of  omdat u 75 jaar of ouder bent? Dan kunt u deze hier (klik op hier) aanvragen.

Werkt het formulier niet?
Stuur dan een mail naar klantenservice@drechtsteden.nl. Wij proberen de storing zo snel mogelijk te verhelpen.

Onafhankelijke cliëntondersteuning

Hebt u hulp nodig bij de melding of tijdens het verdere proces? Denkt u dan ook aan de mogelijkheid van een cliëntondersteuner, naast bijvoorbeeld een familielid of kennis. De cliëntondersteuner denkt vanuit uw belang mee tijdens het hele aanvraagproces. Hij of zij kan u helpen om voorafgaand aan het keukentafelgesprek op een rij te zetten aan welke zorg of ondersteuning u behoefte heeft. U bereidt samen het gesprek voor en de ondersteuner staat u bij tijdens het gesprek. U krijgt na het gesprek advies over de vervolgstappen en de ondersteuner kan u helpen met het kiezen van een zorgaanbieder. De cliëntondersteuner denkt ook met u mee over andere manieren om de juiste hulp te krijgen. Wilt u gebruik maken van cliëntondersteuning? Neem dan contact op met het (sociaal) wijkteam of sociaal dorpsnetwerk in uw gemeente. U vindt de contactgegevens op onze website

 

Heeft u vragen?

Via de volgende kanalen zijn we bereikbaar:

Let op
• Maakt u 15 minuten geen gebruik van het aanvraagprogramma, dan wordt de verbinding met het programma verbroken.
• Wij kunnen uw digitale Wmo melding alleen afhandelen als u alle verplichte vragen (met *) heeft beantwoord.
 
Aanvraag afronden
U verstuurt uw Wmo melding door aan het einde van het aanvraagproces op de verzendknop te klikken. Heeft u de aanvraag verstuurd? Dan kunt u uw ingevulde formulier en de ontvangstbevestiging direct downloaden.