U wilt bijzondere bijstand aanvragen bij de Sociale Dienst Drechtsteden. Aan het aanvragen van bijzondere bijstand zijn voorwaarden verbonden. Bij de aanvraag doorloopt u een aantal stappen waarbij u gegevens bij de hand moet hebben, namelijk:

 

  • DigiD
    U heeft DigiD nodig om bijzondere bijstand aan te vragen. Heeft u nog geen DigiD? Dan kunt u deze aanvragen. U kunt ook via het contactformulier een aanvraagformulier opvragen.
  • Bewijsstukken
    Zorg ervoor dat u ook bewijsstukken, zoals bijvoorbeeld nota's en eventueel andere benodigde stukken/verklaringen digitaal bij de hand heeft. 
  • Contact
    Werkt het formulier niet of heeft u andere vragen? 
    Bel dan naar onze klantenservice via 078 – 770 89 10. Dit kan op werkdagen tussen 08.30 en 12.00 uur en tussen 13.00 en 15.00 uur. Zorg dat u uw  Burgerservicenummer (BSN) bij de hand heeft. U kunt uw vraag ook stellen via het contactformulier. U krijgt uiterlijk de volgende werkdag een reactie.

Let op

  • U kunt de ingevulde gegevens tussentijds opslaan. Klik hiervoor op de button bewaren, rechts boven in de aanvraag. Uw gegevens worden dan bewaard.
  • Het is mogelijk om het aanvraagformulier tijdelijk te bewaren. Als u binnen 48 uur opnieuw inlogt met uw DigiD kunt u verder met het invullen van uw aanvraag. Na 48 uur worden de gegevens automatisch verwijderd.
  • Maakt u 15 minuten geen gebruik van het aanvraagprogramma. Dan wordt de verbinding met het programma verbroken.
  • Wij kunnen uw digitale aanvraag alleen afhandelen als u alle verplichte vragen (met *) heeft beantwoord. 

Aanvraag afronden
U verstuurt uw aanvraag door aan het einde van het aanvraagproces op de verzendknop te klikken. Voordat u op verzenden klikt, moet u en uw eventuele partner nogmaals inloggen met DigiD ter bevestiging. Heeft u de aanvraag verstuurd? Dan ontvangt u per mail een ontvangstbevestiging. Op uw aanvraag ontvangt u binnen 15 dagen een reactie van ons.